شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

🔰🔰🔰
......................................
💦 شادان شهرو بختیاری💦
......................................
shadanblog74@gmail.com
......................................✍️
نقاشی ها و عکس هایی که
در بالای اشعار استفاده شده
از فضای نت ذخیره و با تصاویر
دیگر تلفیق شده اند . 💦
.....................................


بُم گُـدَک خـام بِرُم ، .. بِس مُو گُـدُم وابـاتُم
گُـد مَیَر تو چِنُمـی ؟ بِس مُو گُدُم : هُمسـاتُم

بُم گُـدَک، کُر زِ کو مالی؟ گُدُمِس: مالِ بَـفا
بُم گُـدَک چـه !؟ گُـدُمس چاکرِ شَهرو زاتُم

بُم گُـدَک، رَو جَغَلِـه، .. لیـش نَکُن دُنیـامِه
بِس گُـدُم ، .. سَختتِـه بِشکـاری هَمه دُنیاتُم

بُم گُـدَک ؛ نیرَسِه دستُم  به سَرِ لِشگِ کُنار
بِس گُـدُم ،..  وا که بِنـی پاتِـه سَرِ کُلمـاتُم

بُم گُـدَک ، گُرگ مِنِه بیشه ی مِرزنگـامِه
بِس گُـدُم،.. آخ که چِقَد لیوِه ی مِرزِنگـاتُم

بُم گُـدَک، آل بِبَرات، بِس مُو گُدُم آل خُتی
وامُنـی گُـد ! گُدُمس : هـا پَ نَ پَ وا داتُم

بُم گُدَک ، وابِبریم؟گُم به کُجِه؟ گُد سَرِشاه
بِس گُدُم ، اَمر بِکُن، چی لَچِه ای وَر پاتُم


بُم گُدَک = بهم گفت که

خام بِرُم = میخواهم بروم
بِس مو گُدُم = بهش من گفتم
واباتُم = همراهت هستم
گُد مَیَر تو چِنُمی = گفت مگر تو چه نسبتی با من داری
هُمساتُم = همسایه ات هستم
کُر = پسر
زِ کو مالی = از کدام خانه ای
گُدُمِِس = گفتمش
مال بفا = خانه ی وفا
بُم گُدَک چه = بهم گفت چی ؟!!
شهرو زاتُم = شهرو زاد توام
رَو جَغَلِه = برو پسر
لیش نکن = زشت نکن
دُنیامِه = دنیای مرا
سختته = سختت هست
بِشکاری = آشکار کنی
همه دُنیاتُم = همه ی دنیای تو هستم
نیرسه = نمی رسد
لَِشکه کُنار =- شاخه ی کُنار
وا که بِنی = باید که بگذاری
پاته = پایت را
سرِ کُلماتُم = روی گردنم
گُرگ مِنه بیشه ی مِرزنگامه = گرگ داخل بیشه ی مژگانم هست
لیوه ی مرزنگاتُم = دیوانه ی مژگان تو هستم
آل بّبَرات = آل تو را ببرد
آل خُتی = آل خودت هستی
وامُنی گُد = گفت با منی
گُدُمِس = گفتمش
ها پَ نهَ پَ وا داتُم = بله پَ نَ پَ با مادرت هستم
وا بّبریم = باید ببریم
گُم به کُجِه = گفتم به کجا
گُد سَرِ شاه = گفت به سر شاه ( سرشاه نام یک امامزاده هست در لالی خوزستان )
چی لَچه ای = مانند کفش کهنه ای
وَر پاتُم = ور پایت هستم




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
http://www.shereno.com/9986/