شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

🔰🔰🔰
......................................
💦 شادان شهرو بختیاری💦
......................................
shadanblog74@gmail.com
......................................✍️
نقاشی ها و عکس هایی که
در بالای اشعار استفاده شده
از فضای نت ذخیره و با تصاویر
دیگر تلفیق شده اند . 💦
.....................................


دکلمه شعر نیمایی ( من همان شاعر وحشی شده ام ) با صدای شاعر. این دکلمه فاقد اعتبار است . زیرا خوانش آن قبل از ویرایش شعر صورت گرفته است . به متن شعر مراجعه بفرمایید .

متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.
توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد
با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.

متن شعر

  • ۹۷/۰۹/۱۴
  • شادان شهرو بختیاری

نظرات (۲)

  • وحیده پوربافرانی
  • دقیقا استاد
    دکلمه کردن مخصوصا دکلمه اشعار بلند هم وقت گیره هم اینکه امکان ایجاد وقفه بینش زیاده اما به هر صورت در فهم و درک نوع خوانش خیلی موثره.
    من که لذت بردم
    موفق تر باشید استاد عزیز 
  • وحیده پوربافرانی
  • هوس ریزش در خود دارم....

    گل به اندازه ی وسع دامن،.. باید چید

    سلام استاد
    عالی بود
    حالم خوش شد
    سپاس بیکران
    🌹🌹🍀

    پاسخ:
    درودها مهربانو
    ممنونم از حضور همیشه پرمهرتون
    شما لطف دارید مهربان
    البته این دکلمه ها حکایت دارد
    مدتی که در تلگرام فعال بودم , دوستانی از سر لطف درخواست داشتند که دکلمه ای روی اشعار نیمایی انجام بدهند . از آنجا که اکثر نیمایی ها و بخصوص منطومه های نیمایی طولانی بودند خواه ناخواه اشتباهاتی در تلفظ و یا  در لحن بیان پیش می آمد . دوستی درخواست نمود که چه بهتر خودتان هم دکلمه ای روی برخی اشعار و منظومه های بلند نیمایی تان انجام بدهید . تا نمونه ی اولیه ای برای اجرای دکلمه های  آنها باشد . منتها خود ما هم به خاطر طولانی بودن نیمایی ها مرتکب همان اشتباهات می شدیم .  البته اشتباهات ما به مراتب کمتر بود . چون خودمان خالق آن نیمایی ها بودیم . و  از همه مهمتر تجربه و سابقه ی دکلمه و حتی بهتر است بگویم خوانش شعری را در هیچ جایی نداشتم . یعنی در طول عمرم پایبند انجمن ها و جلسات شعری و همایش ها و هر چیزی که مرتبط با جمع شدن تعدادی شاعر در یک مکان که منتهی به خوانش شعر باشد نبوده ام . به هر حال چند دکلمه ای را که توفیق اجباری حاصل شد جزو اولین خوانش های اشعار خودم بود که توسط خودم صورت گرفت .  از یکطرف تمام دکلمه ها در محل کار و  با ساده ترین امکانات صورت گرفت . گاه در بین دکلمه ها , ارباب رجوعی می آمد و  می بایست به او هم پاسخگو باشم .  و از طرف دیگر به خاطر نداشتن تجربه در خوانش شعر ( من فقط شعر می نوشتم . هیچ وقت پیش نیامد که در جایی شعری بخوانم )  و از همه مهمتر محدویت زمانی ظبط شعر توسط موبایل  با توجه به طولانی بودن اشعار باعث می شد که هم استرس زمانی داشته باشم و هم سرعث خوانش را بیشتر کنم تا تمام شعر خوانده شود . همین استرس ها باعث می شد که گاه کلماتی را جابجا ادا کنم و یا تلفط غلطی از برخی کلمات را ادا کنم . دوستانی هم که دکلمه انجام میدادند معترف بودند که طولانی بودن اشعار نیمایی باعث میشد که جاهایی هم در لحن بیان و هم در تلفظ مرتکب اشتباه بشوند . به هر حال این چند دکلمه محصول آن مقطع زمانی هست . اگر اشتباه نکنم مربوط به سال 95 یا 96 باشند .  چند دکلمه ی دیگر هم هست که اگر فرصت شد به مرور زمان ارسال می کنم . ممنونم از توجه و امیدی که می بخشید .

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    http://www.shereno.com/9986/