شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

🔰🔰🔰
......................................
💦 شادان شهرو بختیاری💦
......................................
shadanblog74@gmail.com
......................................✍️
نقاشی ها و عکس هایی که
در بالای اشعار استفاده شده
از فضای نت ذخیره و با تصاویر
دیگر تلفیق شده اند . 💦
.....................................

فرصت آدم شدن / شعر نیمایی / شادان شهرو :

جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۴۸ ق.ظ


صبحدم " بلبل دلسوخته ای..
روی یک شاخه گل ِ سُرخ نشست,
"عشق" را بو میکرد ..
بر سَر ِ چینه ی تنهایی من فاخته ای..
داشت "... کو کو... میکرد 

عشق کو ؟
....عاشق کو ؟

چیست این فتنه که مفتون شده دارد بسیار

هر کسی عاشق شُد
هر که دل در گرو دلبر داشت
خُسرو و شیرین را
لیلی و مجنون را
هر کسی از بر داشت
شک نکن بیمار است
عشق " هذیان دل ِ تب دار است ....

من در این بیداری...؛
من در این حیرانی...؛
دیده ام خواب خودم را صد بار
باز هم ، خواب خودم را ، دیدم, 
عاشق و عارف و بی تاب ، خودم را دیدم
جای نیلوفر مرداب,، خودم را ، دیدم

من ,(خودم ) را , دیدم
کودک نیل دلم را دیدم,,.
آب.. .
- با خود...
- می برد.

و یکی را دیدم ... 
سر فرو برده در احساسم و فریاد کنان, می گوید ؛
(عشق,, صرافی.. نیست...)
من, به او میگویم ؛
"دل فرهاد, به این "سادگی" و "صافی" نیست."
دلبرا...

- ؛"معجزه ی چشمانت".. 
کافی.. نیست....

من به اعجاز تلاقی لبم با لب تو , دل بستم ...
پای این پنجره فولاد, به این کام فقط بنشستم

من خودم شأن نزولم,.. بنگر...
.
آیه ای, نازل شد , 
دارد از زیر لبم, روی زمین, می ریزد
(( آدم )) از خاک وجودم, انگار..
قد عَلَم کرده که بر پا خیزد

درد بالغ شُده ی من, حالا..
در سرازیری مرهم شُدن است.
"زندگی " زنده به " تن " بودن نیست ...؛
(( زندگی )) فُرصت آدم شُدن است .



  • ۹۷/۰۸/۲۵
  • شادان شهرو بختیاری

نیمایی های شادان شهرو بختیاری

نظرات (۱)

  • وحیده پوربافرانی
  • زندگی فرصت آدم شدن است

    عرض ادب استاد
    برای بار چندم خواندم اما همچنان تازه و زیبا بود برام
    موفق تر باشید

    پاسخ:
    درودها مهربانو
    خیلی خوش آمدید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    http://www.shereno.com/9986/