شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

🔰🔰🔰
......................................
💦 شادان شهرو بختیاری💦
......................................
shadanblog74@gmail.com
......................................✍️
نقاشی ها و عکس هایی که
در بالای اشعار استفاده شده
از فضای نت ذخیره و با تصاویر
دیگر تلفیق شده اند . 💦
.....................................

حرف ناز / شعر نیمایی / شادان شهرو :

چهارشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰ ب.ظ




دست من نیست , هر از گاهی چند ... 
حرف هایم ... ناز است ....
تویِ گوشم ... انگار ...
چِشم هایی... باز است .

در دلم ,... " زرتشتی " ..
پاسبانِ خِرد و روشنی است .

من , ... "صداها " را ..
از

 فاصله ها , ... 
از پَسِ ... پَرده ی ... نُه لایه ی ...احساسِ ... نَفس چاق شُده , ... 
می بینم .

"من " دَرونِ چشمم , 
حسِّ چشّایی دارم .

طعمِ یک بوسه , به چشمم , مَلس است .

طعم یک " ناز" برایم , گاهی ..
لَب شور است.

مَزّه ای خوش دارد...
طعم ِ گِشنیزی برخوردِ نگاهِ مادر ..
با.. فـرزنـد . 

شَنبَلیله طعم است ..
.... مَـزّه ی رویش سُرخِ لبخنـد .

روئیت دوست برایم دارد ...
مَزّه ی نان پَـتیر ... 

جبرئیلی دارم ..
که جگرگوشه ی احساسم را..
دُزدکی می نگرد .

من به " دل لرزه ی 9 ریشتری " عادت دارم ...

پُرم از روسپیانی , که هر از گاهی چند,..
در دَرونِ "هَوَسَم "..
یائسه اند ...

حالِ امروزِ من از صُبح ,...
ندارد ... تعریف !!

چند روزیست که در دور و بَرم می چَرخند ...
شَبَحِ ... چند پَری ...

حالتی... مثلِ تَهَوع دارم .
حالتی مثل فرو رفتنِ در ( چاکِ دهان ِ ) مُرداب ...
حالتی مثل کِرِختیِ تَعقُل در خواب .
حالتی مثل مُحاقِ مهتاب.

این بهم ریختگی ,..
این خِرد بیختگی ..
این دل انگیختگی ...
به خُدا , از سَرِ بی چیزی نیست .

باید از جای خودم برخیزم ...
باید آویزه ی خود گردانم سنگِ نمک ..
باید از خویشتن ِ خویش , بسوزم پدری ..

نکُند ...ابلیسی ...
دست سَرم سائیدست .
نه که این حسِ غریبی , که مَسلولم از او ...
مُدتی , سـایـه ی من بـوده , ... 
مـرا ... 
پائیدست .

نکُند این غمِ جانسوز که هَمسال "من " است
رَعشه ای از اثرِ کوکبِ اقبال ِ من است .

مادرم می گوید :

تا که از " من بودن "
قدرِ "مَنی" ,...کم نَشَود..
.
خَـرِ خُـرمـاخـورِ دل ... 
خَــردلـی...آدم ,.. نَشَود .

هَمه را ... وقتِ تولد... در گوش...
رَسم این است ( اَذان ) می خوانند ...
گوشِ من , بعدِ چِهل سال ...هنوز...
نئشه از نازِش آن حرفی هست.. 
که به تعویضِ " اذان " قابِله ام .. گُفت به گوش :
-ای که در قَبض ترین تیـره گی سـال زِ مـادر زادی ...
-روزگــارت بـه دَرازی ِ شب ِ یَلـدا بـاد .
.
.
"حَرفِ ناز" ..
قابِله ای بود که در " شَهرویـی" ..
بَند از نافم کَند .
.
.
یاد بادا یادش ..
.
یاد باد ...آن دَمِ صبح ..
طعم ِآن مُطلق حِس ...
هَضمِ آن جِلوه ی مَحض .
.
***

"شادان شَهرو"
نوروز 93 – شَهرویی خانمیرزا ... نثار روح قابِلِه اَم , "حَرفِ نـاز " 



  • ۹۷/۰۸/۲۳
  • شادان شهرو بختیاری

نیمایی های شادان شهرو بختیاری

نظرات (۲)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

پاسخ:
درود بزرگمهر
خیلی هم خوب
ممنونم از حضورتون
  • وحیده پوربافرانی
  • سلام استاد عزیز
    بسیار زیبا و پرمفهوم
    اشعارتان آنقدر لطیف و حرف دار و پرتصویر هستند که به لذت دوباره و چندباره خواندن می ارزند

    خدا رحمت کند حرف ناز را 
    پاسخ:
    ممنونم بزرگمهر
    نظر لطف شماست
    درود بر شما
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    http://www.shereno.com/9986/