شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

🔰🔰🔰
......................................
💦 شادان شهرو بختیاری💦
......................................
shadanblog74@gmail.com
......................................✍️
نقاشی ها و عکس هایی که
در بالای اشعار استفاده شده
از فضای نت ذخیره و با تصاویر
دیگر تلفیق شده اند . 💦
.....................................

نیما , دوباره بر می گردد ...

سه شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹ ب.ظ


✳️ همه ی نیمایی سرایان و حتی پیروان شاملو , وامدار نیمایوشیج هستند . عظمت کار او , با اینکه دستهای پیدا و ناپیدایی در صدد پوشاندن این عظمت هستند , بر کسی پوشیده نیست . 

✍️ ابرها , جلو خورشید را می توانند بگیرند , ولی .. ماندگار نیستند . در دو دهه ی اخیر , ابرهای زیادی چه به عمد و چه غیرعمد ,راه بر خورشید ادب فروز نیما بستند . ولی این خورشید است که می ماند و این ابر است که رفتنی ست . 

✍️بعد از نیما خیلی از سودازدگان کم بهره از ذوق شاعرانه و ادراکات ادبی هوس کردند تا بانی تحول بزرگی در شعر فارسی بشوند . و این در حالی بود که اولن شناخت آنها از عمق شعر سنتی ایران اندک بود و در ثانی به عمق آنچه نیما گفته بود پی نبرده بودند و در مسیری که او هموار کرده بود قدمی به تجربه , به سمت آرمانشعر او  که در تئوریهایش بیان کرده برنداشتند . ((حتی کار به جایی رسیده است که در برخی سایت های شعری , هرچندوقت یکبار داعیه داران سبک های جدید , قد علم می کنند . داعیه دارانی که هیچ شناختی حتی سطحی از شعرفارسی ندارند . ولی دم از سبک جدید میزنند . و این در حالی است که آنچه نیما بذر آن را کاشته است هنوز به بار ننشسته است.)) 

✍️ بعد از نیما بارها و بارها از شعر عدول کردیم . و هر ذهن بافته ای را شعر نامیدیم . و تعریف های جدید از شعر ارائه دادیم . و در عناصر شعر , دخل و تصرف کردیم و پارامترهای جدید ارائه دادیم تا با ذهن بافته هایمان مطابقت پیدا کند . و مرزهای بین شعر و نثر را برداشتیم . و ورود بدون روادید را برای همه صادر کردیم . و هر کس لب به سخن گشود , او را شاعر نامیدیم .

⬅️ ولی یادمان باشد...
.
🔵 خدای نیما , جای حق نشسته است .🔵
.


✍️ نیما دوباره برمیگردد . و ابرها را کنار خواهد زد . و مرزهای برداشته شده را ترسیم خواهد کرد و با دم مسیحایی خود روحی دوباره در کالبد مومیایی شده ی شعرفارسی خواهد دمید . و هر کس را در جایگاه خودش خواهد نشاند ... به امید ظهورش:)


  • ۹۷/۰۸/۰۸
  • شادان شهرو بختیاری

نظرات (۱)

  • شکیبا سروری

  • سلام, سپاس و درود استاد

    همه مشکلات ما ناشی از منیت و خودخواهی ست... 
    نمونه اش همین وضعیت آشفته شعر ، وقتی منیت دست از سر ادیبان مملکت هم بر نداشته  ، شعر را برای شعر نمیخواهند بلکه وسیله ای میدانند برای ابراز خود ....
     و ارضای خودخواهی هایشان
    شعر برای انها موهبت الهی نیست ... پله ای است که انرا زیر پا بگذارند  و 

    " سری توی سرها در بیاورند "



    پاسخ:
    سلام و عرض ادب خانم سروری گرانمهر
    خیلی خوش آمدید بزرگوار
    تمامی مشکلات در تمامی عرصه ها ریشه در سرخوردگی های متوالی و فضای دلگیر حاکم بر جامعه دارد .  وقتی شادی را از یک جامعه که بگیرند , جامعه به سمت بی اخلاقی سوق پیدا می کند .  مشکل حاد جامعه ی ما , صدمه دیدن اخلاق ناشی از سرکوب هویت و غرور ملی میهنی ست .  اگر این فرایند مخرب , روال معکوس بگیرد به مرور زمان و با گذشت چند نسل  آنچه صدمه دیده  ترمیم خواهد شد. و بدون شک , جریان های ادبی و اخلاق ادبی هم به روال درست خود باز خواهند گشت .  اگرچه از نسل ما که گذشت و لی  این به معنای این نیست که در این فضای مه آلود  و غبار غم گرفته  نخواهیم  هدفمند قدم برداریم و راه را برای نسل های بعدی هموار نکنیم . آینده در نگاه من روشن است و شکوه آن  غرورآفرین

    ممنونم از حضور پرمهر و  نگاه نکته بینتان 


    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    http://www.shereno.com/9986/