شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

🔰🔰🔰
......................................
💦 شادان شهرو بختیاری💦
......................................
shadanblog74@gmail.com
......................................✍️
نقاشی ها و عکس هایی که
در بالای اشعار استفاده شده
از فضای نت ذخیره و با تصاویر
دیگر تلفیق شده اند . 💦
.....................................

خدا را چه دیدی / شعر نیمایی / شادان شهرو :

پنجشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۰۳ ق.ظ



خُدا را چه دیدی...
.

.


خُدا را چه دیدی ,...

اگر چَشمِ" شَهرو" به گُلبانگِ یک شُوقِ در دل شناور,غزلخوان نمی شُد ...


خُدا را چه دیدی ,... 

اگر پایِ " شَهرو" به بیغُوله ی لُطف ِ یک عاطفه , رو نمی کرد ...


خُدا را چه دیدی ,...

اگر قلبِ من , قبله ای سَمتِ قاف ِ تَجلّی نمی یافت ...


خُدا را چه دیدی ,...

اگر در خَفاخانه ی خلوتم , "خِشت ها "  خُسرُوان خوان نبودند ...
اگر خُسرُوان , دیو بندان نبودند ...
اگر " دیوها " سر به فرمان نبودند ...
کُجا در میانِ کُدامین طمع زار ِ گُرگ آشیانی ...
کُجا , در میان ِ کُدامین کَمینگاه ِ اَفعی دهانی ... 
رَمیده دلم ,  سَر به دُنبالِ یک لَرزه .. می رفت... 
و یا چشمِ من ,.. پایِ من ... قلبِ من , .. هَرزه می رفت .

تو را گویم ای آنکه با من غَریب آشنایی ...
چرا از حُضورِ تو در چشمِ من نیست یک رَدِ پایی ...
در این شهرِ ( شَهروشکار ) از که پُرسم ...
غَریب آشنایم ,.. کُجایی ,.. کُجایی ؟؟ 

کُجایی , تو ای آنکه دل را به " قَد قامت " انگیختی ...
کُجایی , تو ای آنکه روی مَذاقم , " مَزه " .. بیختی ...
کُجایی , تو ای اِشتهایی که در بیخِ دندانِ اندیشه ام , سَبز گشتی ...
کُجایی , تو ای اِلتهابی که در هر نوکِ ریشه ام , نَبض گشتی ...

کُنون این منم, پُشت کرده به بخت 
کــه با پـای خـــود آمــــدم پایتخت 

نه اینـکه مـَرا شوق تـهران نبود 
چو می آمدم , دل به فرمان نبود 

نه اینـکه بُـریـدَست بـال و پَـرم
نه اینـکه پُـر از بــاد باشد سَرم

به یزدان اگر طالعم نارَس است
همینم که هستم ,همینم بَس است

همین بَس , که با عُمر فَرسودنم
نِمــودم , بـه اَنـــــدازه ی بـودنم

به کوچِ مَعاش و به چوب تلاش
سُخن را رَمه رانده ام تا به قاش
.
.

شادان شهرو 
شهریور 93 - ورود به تهران و عَزیمت به کرج ..


  • ۹۷/۰۷/۲۶
  • شادان شهرو بختیاری

نیمایی های شادان شهرو بختیاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
http://www.shereno.com/9986/