شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

🔰🔰🔰
......................................
💦 شادان شهرو بختیاری💦
......................................
shadanblog74@gmail.com
......................................✍️
نقاشی ها و عکس هایی که
در بالای اشعار استفاده شده
از فضای نت ذخیره و با تصاویر
دیگر تلفیق شده اند . 💦
.....................................

کاشف قدرت واژه ها باشیم

پنجشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰ ب.ظ


🙏🔰👇

⬅️✔️ به واژه ها  هیچگاه سرسری نگاه نکنید .

⬅️ ✔️ واژه ها, بسیار قدرتمند هستند .
🔵 باید قدرت هر واژه را کشف کرد . کشف قدرت واژه ها در کشف جایگاه آنهاست,
✳️✔️ اگر واژه ها در جای خود قرار بگیرند و به اقتضای حسی که بر شاعر غلبه دارد بکار گرفته شوند خواهید دید که چه عظمتی در دل خود نهفته داشته اند .
✳️✔️ وظیفه ی شاعر و نویسنده و هر هنرمندی که در حوزه ی زبان فعالیت می کند پرده برداشتن از روی این عظمت نهادینه و نهفته هست .
✳️✔️ احساس و اندیشه وقتی در مسیر انتقال از کانال زبان به  مخاطب خوب عمل می کند که بر روی واژه هایی موج سواری کند که متجانس با احساس و حالات روحی شاعر باشند . باید واژه ها بتوانند اجساس شاعر را فریاد بزنند .  انسانها به خاطر تیپ های شخصیتی متفاوت , و  شرایط متفاوت زیستی,و باورمندیهای متفاوت و ده ها  فاکتور ریز و درشت متفاوت دیگر,   حالات روحی ثابت و یکسانی ندارد  . پس لازم هست که شعر, هر شاعر,  بر اساس حالات روحی متغیری که آن شاعر تجربه  اش را داشته است و یا تجربه می کند و بر اساس همان متغیرهای شخصیتی, که معرف شاعر است سروده شود و به اقتضای آن, واژه هایی که بتوانند بازگو کننده ی آن حالت روحی و آن حالت ادراکی  باشند را بکار بگیرد,

🔅 برای یک شاعر چیره دست,نوع چیدمان و گزینش واژه در حالات روحی متفاوت, متفاوت است و  هر حالت روحی او , بر حسب قوت و ضعفی که  آن حالت دارد, اقتضای گزینش و چیدمان واژه ی خودش را طلب می کند . تا بتواند کانال انتقال احساس شاعر  در آن حالت خاص باشد. که قصد بیانش را دارد .
✳️✔️ ما برای اینکه تفکراتمان که خود این تفکرات حاصل درک برخاسته از احساسات ما در مواجهه ی با دنیای درون و بیرون ما می باشند را خوب منتقل کنیم چاره ای نداریم جز اینکه متوسل به ( زبان )  بشویم .
✳️✔️ شاعران آینه های تمام قد هر دوره و عصر هستند . و در شعر آنها می توان حب و بغض, و رضایت و عدم رضایت انسان های هر قرن را مشاهده کرد .
شاعران امروز باید آینه ی تمام نمای خودشان در جامعه ی امروز باشند . این حقیقتی هست که هر شاعر بعد از آموختن چم و خم سخنوری, و بیرون آمدن از چرخه ی تقلید, باید به آن اهتمام بورزد و متعهد باشد   .




  • ۹۷/۰۷/۱۲
  • شادان شهرو بختیاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
http://www.shereno.com/9986/