شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

🔰🔰🔰
......................................
💦 شادان شهرو بختیاری💦
......................................
shadanblog74@gmail.com
......................................✍️
نقاشی ها و عکس هایی که
در بالای اشعار استفاده شده
از فضای نت ذخیره و با تصاویر
دیگر تلفیق شده اند . 💦
.....................................

از تقلید تا تثبیت در شعر :

سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۱۵ ق.ظ


✍️ از تقلید  تا  تثبیت در شعر :

🔰🔰
✅ تقلید, در ابتدا و در شروع هر هنری هست,  اصولن  هر  "شاعری "  در ابتدا  "مقلد"  یک یا چند شاعر هم عصر یا قبل از خود است .

🔙 اصولن شروع هر هنری با تقلید همراه است . خواه  آن هنر شعر باشد یا رمان نویسی , خواه نقاشی باشد یا  معماری  و  یا هر هنر دیگری    ...

🔙  مهم این است که بعد از آن که مقلد خوبی بودیم و چم و خم شعر دستمان آمد و در  دوران مقلد بودن با بافتار و ساختار شعر آشنا شدیم,  همه ی تلاشمان را بکنیم تا از زیر سایه ی دیگران خارج بشویم . باید تلاش کنیم که خودمان باشیم . باید تلاش کنیم که سایه مان از خودمان باشد . نه از دیگران,  باید در زیر سایه ی خودمان رشد کنیم و به بالندگی برسیم, زیرا هر فردی دارای جهانبینی فردی خودش هست. عمق و بعد نگرش ها و احساسات و ادراکات  همه افراد یکسان نیست. تیپ های شخصیتی افراد  هم با هم  یکی نبستند. سطح آگاهی افراد, جنسیت, باورمندی های مذهبی, محیط زیست, عرف ها و رسومات و غیره و ذالک افراد به یک شکل نمی باشند . ما در جهان متغیرها زندگی می کنیم, جهانی که بر آن نسبیت حاکم است   .  هرگاه  توانستیم از چرخه ی تقلید خارج شویم و بر مبنای جهانبینی خودمان قدم و قلم بزنیم,  در چنین مرحله ای هست که تولد خودمان را به عنوان یک شاعر می توانیم  جشن بگیریم .

☑️ سهراب از صدای پای آب به بعد متولد می شود .
☑️ فروغ از تولدی دیگر .

  ✳️ هرگاه مقلدی توانست خودش را  از زیر سایه ی سنگین "تقلید "  بیرون بکشد و  به مرحله ای  قدم بگذارد  که بتواندخودش را  ,  و جهان بینی خودش را,  و باورهای خودش را  , و رضایت ها و عدم رضایت  های خودش را  و حب و بغض های  خودش را  بسراید 🔙 آن وقت است که باید  به دنیای ادبیات, ظهور یک شاعر را  مژده داد..



  • ۹۷/۰۷/۱۰
  • شادان شهرو بختیاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
http://www.shereno.com/9986/