شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

شادان بلاگ : *** وبگاه رسمی شادان شهرو بختیاری *** : shadan shahroo bakhtiari

شادان شهرو بختیاری : shadan blog

🔰🔰🔰
......................................
💦 شادان شهرو بختیاری💦
......................................
shadanblog74@gmail.com
......................................✍️
نقاشی ها و عکس هایی که
در بالای اشعار استفاده شده
از فضای نت ذخیره و با تصاویر
دیگر تلفیق شده اند . 💦
.....................................

آخرین کوچ / شعر نیمایی / شادان شهرو :

يكشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹ ق.ظ


🔰🔰🔰


( تلخ - طنزی ست ),.. که شب را تا صُبح ... 

پایِ حرفِ دلِ خود بنشینم ... 

بعد ,.. باور بکُنم ,.. یک نفرم . 


دل ,.. قوی باش .. بیا .. بال درآریم و به بامی بپریم ...

تا به کِی - ( در تبِ با خود بودن ) -, سر ببریم ؟!! 

ما ,.. دوتا ,.. همسفریم .


در عَلفزار تعقُّل ,.. 

خِرَدی ,.. هَرز , نَرُست .

عَلَف هرز , گیاهی ست که از فایده اش , بی خبریم .


پدرم روزی گفت :
ای که در هر ( غزلت ) ,.. زرتشتی .. 

آتش افروخته است ...
تا دو تا پا داری ...
نیست راهی که قدم های تو را پس بزند .

پدرم را گفتم :
ای که در سایه ی اقبال بلندت عُمریست .. .
شیـرها ,.. سنگ شُده ,می غُرّند :

این " مُدرنیته " کجا بود .. چرا مُد گردید ..
حیف از ایـل , کــه مفلـوج ِ تَجـدّد گردید ..؟ 

من چرا می باید ,..
کوله پُشتی ِ ِخطاهایم را .. گردن ِ دل اندازم .

من , چرا می باید , ..

از سَرِ جَبر ..
به " لگَن - طشتِ " به جا مانده ی اجدادی خود پُشت کُنم ...
من چرا می باید ,..

از سَرِ فَخر ... 

(شَرَفُ الشَمس) در انگُشت کُنم ...
استطاعت دارم ,می خواهم , حسّم  را ,.. حجِ واجب  ببرم .

کاشکی می گفتی :
بین این در به دری ...
از کجا می باید ,../ قرض.. کُنم ...
یَدِ بَیضایِ کلیمِ کلماتی که کتابت بکُند , حسم را .

پدرم هیچ نگفت .

در نگاه پدرم , ...
تاولی ,.. سَر وا کرد .

در نگاهش انگار ...
کاوه ای, داشت به فریاد بُلند , ... 
دادخواهی می کرد.

در نگاه پدرم ,.. ( حَلاجی ).. 
داشت ,.. فریادِ اَنا الحق می زد .

در نگاه ِ پدرم , می دیدم ...
( بیژنی ) داشت تَمنّا می کرد :
مُلتفت دستی کو ؟... !! 
تا که از پیشانی , پاک کُند ... 
عَرَقِ سَردم را .

من که بر پاشنه ی بخت ِ کجم می چرخد ,../ اندوهم ...
بُگذارم , به کدامین رَفِ ویرانه ی دل ,.. دَردم را .

من , فقط ,  یک لحظه ...
قدرِ یک .." کاشِ ".. که تَخدیر کُند قلبم را ,../ خوابم بُرد .
من , فقط ,.. یک لحظه خوابم بُرد .

تا که از " کاش" به "کنکاش" رسیدم ,.. دیدم ... :
غفلتی , دار و ندارم را , .. خورد ...
همه ی ایل و تبارم را , .. خورد ...
رَمه و کوه و شکارم را , خورد ...
کوچِ پاییز و بهارم را , .. خورد .

کوچه ها ,...
( کوچ ) مرا دزدیدند ...
لاله ها , مَرثیه خوانی کردند , ../ آخرین کوچم را ... 
ایل راه های هزاران ساله ...
همه دلتنگ شُدند ...
هر کُدام از پدرانِم جایی ,.. 

شیرهایی بَدَل از سنگ شُدند .

من به مَـردم گُفتم :
نیست از جنس شما این قلبم ...
روح من " ناف بُرِ" کارون است .
" کوه ها ", .. خوابِ مرا , می بینند ...
"چِشمه ها ",.. چشم به راهم  هستند ...
ایل راه های هزاران ساله ,.. 

همه دلتنگِ قدم های من اند .

من به مردم گفتم :
پُشت ِ این کوه ِ مِه آلود ِ بلند ... 
" لاله ها " خود رویند .

من به مردم گفتم :
شیـرِ جوشانده ی میش ِ کَلّار ,.. 

طعم ِ آویشن ِ کوهی دارد .

من به مردم گفتم :
" کبک ها " , .." کرکس ها " ...
" کفترها " ...
آب از یک " بِرکه " می نوشند .

من به مردم گفتم ...
باز هم می گویم :


ذهن ِ من .. ضلع ندارد , مَـردم :
کم به من شکل مُثلث بدهید ,..
ای خُدایانِ تَمدّن ... 
لُطفآ ,..
راحتِ روحِ مَرا پس بدهید .

***
🔰🔰🔰

تیر و مرداد 93 / بروجن


  • ۹۷/۰۷/۰۱
  • شادان شهرو بختیاری

نیمایی های شادان شهرو بختیاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
http://www.shereno.com/9986/